News

News / English patch for future content

English patch for future content

2024-04-13

Dear Emilian,

 

First off, we wanna give a big thanks for all your support so far. It all started back in 2019, we just wanted to provide a space for the small Indonesian player community to share memories and hang out in Emil Chronicle, which has become like a second home to us. That's why we decided to use Bahasa Indonesia, to make it easier for Indonesian players to understand.

With each update, we're striving to deliver the best. Of course, there are still plenty of hurdles, shortcomings, and challenges we're facing up until now. But we're grateful that our efforts have built trust among players outside Indonesia to join and reminisce together on this server.

So, to support players from both inside and outside Indonesia, using English might be the right choice for now. Technically, we can't do bilingual updates simultaneously since it'd take a lot of time and updates would take forever.

 

Here's the roadmap we're planning to take (subject to change):

  1. Release the latest AAA in Bahasa Indonesia: [Invaders of Darkness and Beasts] (Alucard & Bastet Lore).
  2. Translate game UI.
  3. Translate game system messages & announcements.
  4. Translate town NPCs.
  5. Translate item descriptions.
  6. Translate navigation & quests.

 

Once again, huge thanks for the support and love.

 

Cheers,

Nekogame Team.

 

 

===================================

 

 

Dear Emilian,

 

Pertama-tama kami ingin mengucapkan terima kasih atas dukungan kalian selama ini. Singkat cerita dimulai dari tahun 2019, kami hanya sekedar ingin menyediakan media untuk komunitas kecil bagi player Indonesia, untuk berbagi kenangan dan tempat berkumpul yang sudah kami anggap rumah kedua di Emil Chronicle. Oleh karena itu kami memutuskan untuk menggunakan Bahasa Indonesia sebagai pilihan agar lebih mudah dipahami oleh player Indonesia.

 

Update demi update kami berusaha memberikan yang terbaik. Tentu masih banyak kendala, kekurangan dan tantangan yang terus kami hadapi hingga saat ini. Namun, kami bersyukur dengan semua hasil usaha yang kami lakukan, bisa memberikan kepercayaan kepada pemain dari luar Indonesia untuk dapat bergabung dan bernostalgia bersama di server ini.

 

Oleh karenanya, untuk dapat mendukung pemain dari dalam maupun luar Indonesia, menggunakan bahasa Inggris mungkin adalah pilihan yang tepat untuk saat ini. Dari segi teknis saat ini tidak memungkinkan bagi kami untuk dapat update dua bahasa sekaligus karena akan sangat memakan waktu dan update akan berjalan lama.

 

Berikut adalah roadmap yang akan kami lakukan (dapat berubah sewaktu-waktu):

1. Release AAA terakhir dalam Bahasa Indonesia: [Invaders of Darkness and Beasts] (Alucard & Bastet Lore).

2. Translate game UI.

3. Translate game system message & announcement.

4. Translate town NPC.

5. Translate items description.

6. Translate navi & quest.

 

Sekali lagi kami ucapkan terima kasih atas dukungannya dan cintanya.

 

Salam,

Nekogame Team.